5 Simple Statements About خواص عناب خشک برای دیابت Explained

Wiki Article

کاهش استرس و اضطراب یکی دیگر از فواید دمنوش عناب است. به طور سنتی از جوشانده عناب برای بهبود علائم استرس، اضطراب و افسردگی استفاده می‌شده است. دمنوش عناب اثر آرام بخشی بر ذهن و بدن دارد.

عناب به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به صورت جوشانده می‌تواند در درمان بسیاری از عوارض سرماخوردگی مانند سرفه کمک کننده باشد.

عناب خشک مزه‌ای شبیه خرما دارد، بسیار انرژی‌زا و حاوی چندین نوع ویتامین‌ و ماده معدنی است.

.. همچنین به‌صورت کنسرو شده و گاهی به‌صورت عادی و به عنوان تنقلات استفاده می‌شود.

خواص جوشانده عناب خشک برای قلب نیز زیاد است. این میوه کلسترول شما را کاسته و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ارتباط عناب و دیابت مقاله خواص عناب برای دیابت را مطالعه کنید.

به جز خواص عناب برای سرماخوردگی، از خواص عناب خشک برای سرفه نیز باید بهره برد. میوه عناب حاوی آنزیم خاصی به نام بروملین است که ترشح خلط و مخاط را کاهش می‌دهد. بنابراین، به پاکسازی مسیرهای تنفسی و حفره‌های سینوسی کمک می‌کند.

◄ توصیه می‌شود برای مصرف مکمل عناب از اندازه‌های کم، شروع و در فواصل مشخص مقدار را بیشتر کنید.

همچنین در برخی بررسی‌ها به تأثیر پلی ساکارید موجود در عناب بر تقویت دیواره داخلی روده موش صحرایی مبتلا به کولیت (التهاب روده مزمن) تأکید شده است.

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود، حتی عناب تازه نیز به‌طور کلی ویتامین نسبتا اندکی دارد اما مواد معدنی آن فراوان است.

از دیگر خواص عناب تازه می‌توان به خواصی چون خونساز بودن و ملین بودن اشاره کرد. همچنین عناب دارای لعاب بسیار زیادی است و سینه را نرم می‌نماید. استفاده از مغز میوه در زخم‌ها و بریدگی‌ها سبب سرعت بخشیدن به بهبود آن‌ها خواهد شد.

عناب را «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» نیز می‌نامند. رویشگاه اصلی این درخت به درستی مشخص نیست ولی چنین تصور می‌شود که خاستگاه طبیعی آن به نظر در آسیای جنوبی  بین لبنان، جنوب غرب افغانستان، شمال هن ، شبه جزیره کره و جنوب و مرکز چین است و خراسان جنوبی را قطب تولید عناب کشور ایران می‌دانند.

همچنین خوب است بدانید که عناب خشک در مقایسه با عناب تازه، درصد شکر خواص عناب خشک برای یبوست و کالری بالاتری دارد. پس بهتر است حدوسط در مصرف هردو نوع شکل میوه رعایت شود.

پیشنهاد میشود به مطلب نوشته شده از غفاری دایت که در آن به، خواص دانه چیا پرداخته ایم و به شما می‌گوییم که چگونه با دانه چیا لاغر شویم؟  مراجعه نمایید.

Report this wiki page